dilluns, 27 de febrer del 2012

Adeu Geyperman

Diumenge va morir a València als noranta-quatre anys Antonio Pérez Sánchez, fundador de l'empresa de joguines Geyper, i creador entre d'altres de los Juegos Reunidos Geyper i dels Geyperman.


A casa vam tenir unos Juegos Reunidos, no recordo exactament com va arribar, si va ser un regal de reis, d'algun aniversari o potser els oncles de França, però mirat en el record hi havia un munt de detalls que convidaven a la diversió tal i com indicava la cara somrient del nen de la tapa. La capsa era un compendi de tota mena de jocs de taula: escacs, dames, ruleta, parxís, tres en ratlla... comprimits en el mínim espai. De tots els jocs que comprenia el que més em cridava l'atenció era el de la ruleta (impensable avui en una societat tan políticament correcta) fins als punt que la vaig conservar prou temps després que la resta del joc es trenqués. M'agradava molt fer-la voltar. 

Els Geyperman al contrari eren la gama més alta de les figures articulades d'acció i quan em va tocar havia fet tard, i durant un temps aquest segment del mercat va restar desatés. Malgrat que pertanyien a companyies diferents jo creia que eren els germans grans dels Madelman i tenien un qualitat que els G.I. Joe no van poder igualar.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada