dissabte, 31 d’agost del 2013

Jack l'Esbudellador

Vinyeta de From Hell, d'Alan Moore i Eddie Campbell
"No desistiré de la meva tasca de d'esbudellar meuques. I seguiré fins que m'enxampin. El meu darrer treball va sortit perfecte. La senyora no va poder ni cridar. Com em podran enxampar ara? M'encanta la meva feina i vull tornar a començar. Aviat tindrà notícies dels meus jocs entremaliats. En el meu darrer treball vaig recollir una mica de substància vermella en una ampolla de cervesa de gengibre per escriure, però s'ha espessit i no la puc utilitzar. Espero que la tinta vermella faci la mateixa feina, ha, ha. 


En el proper treball que fai li tallaré les orelles de la senyora i les enviaré a la policia només per divertir-me, què els hi sembla? Guardeu-vos aquesta carta fins que faci un altre treball i llavors publiqueu-la tal com raja. El meu ganivet és tan bonic i esmolat que, si es presenta una oportunitat, vull posar-me a treballar de seguida. Bona Sort.
Seu sincerament, Jack The Ripper". 

Aquesta va ser la carta de presentació de qui va ser de ben segur és l'assassí en sèrie més famós de la història. El seu nom és Jack el desbudellador. Se l'acusa de cinc assassinats que es van perpetrar entre 31 d'agost i el 9 de novembre de 1888, ara fa 125 anys. Cinc - Mary Ann Nichols "Polly", Annie Chapman, Elizabeth Stride, Catherine Eddowes i Mary Jane Kelly-, meuques del barri de Whitechapel, van ser brutalment assassinades i parcialment esquarterades. 

A na Polly li va tallar la tràquea, l'esòfag i la medul·la espinal amb una perfecció quirúrgica. El cadàver d'Annie Chapman va aparèixer sense úter, sense part de la vagina i sense un tros de la bufeta. El cos de Catherine Eddowes va ser descobert per la policia degollat, sense ni orelles, ni ovaris ni un ronyó. 

I el més bèstia de tots, l'assassinat de Mary Jane Kelly va ser trossejada amb una delicadesa quirúrgica. Li va extirpar els pits, el nas i les orelles. El cadàver restava aquell 9 de novembre de 1888 immòbil, amb el ventre obert i els budells repartits per l'habitació sinistre del número 13 del carrer Miller's Court.

Kelly, jove i guapa, va ser el darrer crim imputat al misteriós assassí. Va deixar de matar i l'enigma continua, 125 anys després, amb tota la seva intensitat. Centenars de teories han convertit Jack The Ripper el membre de la casa reial britànica, el príncep Albert Víctor, l'escriptor Lewis Carrol, un sabater, un carnisser, un advocat, fins i tot, una dona a la darrera teoria -creada per un matemàtic uruguaià- que el veritable assassí fou Stephen Herbert Appleford, un cirurgià del London Whitechapel Hospital. Jack el d'esbudellador ha deixat la fase del misteri per, 125 anys després, esdevenir en mite. L'assassí en sèrie més famós i mediàtic de la història.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada